
Datum start verkoop De Landerijen fase 4 bekend
8 oktober '18
Goed nieuws over de 35 woningen in De Landerijen fase 4! De datum van de start van de verkoop is bekend. Zet donderdag 18 oktober alvast in je agenda, die dag start om 17.00 uur online de verkoop van de woningen. Benieuwd hoe de verkoop verloopt?
1. Meld je aan!
Heb jij je aangemeld als belangstellende voor de woningen in fase 4, door bijvoorbeeld het aanmaken van een account? Dan krijg je donderdag 18 oktober om 17.00 uur een e-mail met een link naar de verkoopdocumenten. Hier vind je onder andere de technische plattegronden en de mogelijkheden van meer- en minderwerk. Je neemt op je gemak alles door en verzamelt eventuele vragen.
Ben je nog niet aangemeld voor de Landerijen fase 4? Doe dat dan alsnog en maak meteen een account aan. Zo ben je goed voorbereid, hoef je niets te missen en ontvang je op 18 oktober de nieuwsbrief.
2. Voorkeuren doorgeven via Mijn Eigen Huis
Heb je alles gelezen en bekeken? Geef dan jouw voorkeuren door. Dit kan tot dinsdag 6 november 17.00 uur. Neem gerust de tijd, want het maakt niet uit hoe snel je inschrijft op maximaal 5 bouwnummers. Je voorkeuren doorgeven kan alleen via een account van Mijn Eigen Huis. Heb je nog geen account? Maak dan vóór de verkoop start er snel één aan.
3. Informatieavond
Heb je nog vragen over de woningen? Kom naar de informatieavond op woensdag 30 oktober van 18.30 tot 20.00 uur bij Rabobank Ridderkerk Midden-IJselmonde, Kopenhagen 1. Ook de financieel adviseurs van de Rabobank zijn aanwezig om je vragen te beantwoorden.
4. Doe een financiële check
Bij het toewijzen van woningen waarbij er meerdere kandidaten op 1 bouwnummer zijn, kijken we of een kandidaat al een financiële check heeft laten doen. Dit kan dus in je voordeel werken. De financiële check geeft aan dat je weet wat je bij de bank kunt lenen. Je kunt ons dit laten weten door nadat de verkoop is gestart een gewaarmerkte brief van je hypotheekverstrekker of financieel adviseur te uploaden in je Mijn Eigen Huis-account. Deze upload mogelijkheid is beschikbaar, zodra de verkoop is gestart en jij je voorkeuren doorgeeft. De gegevens worden alleen gebruikt voor de toewijzing. Na toewijzing vernietigen wij deze informatie.
5. Toewijzing
Op dinsdag 6 november om 17.00 uur sluit de inschrijving, en dan?
Woensdag 7 november worden alle inschrijvingen verzameld en de bouwnummers toegewezen. We proberen zoveel mogelijk mensen de woning van hun hoogste voorkeur toe te wijzen en streven daarbij naar een zo optimaal mogelijke bezetting van de bouwnummers. Daarbij kijken wij naar de meest concrete kandidaten en hanteren wij onderstaande opeenvolgende criteria:
1) Aantal kandidaten per bouwnummer
Is er 1 kandidaat voor een bouwnummer, dan wordt de woning aan die persoon toegewezen. Zijn er meerdere kandidaten op dat bouwnummer, dan volgt een 2e beoordeling.
2) Financiële check
Bij meerdere kandidaten op 1 bouwnummer, kijken we of een kandidaat een financiële check heeft gedaan. Is er 1 kandidaat met een financiële check, dan wordt de woning aan die persoon toegewezen.
3) Aanmeldduur
Als er meerdere kandidaten zijn voor een bepaald bouwnummer én ze allemaal de financiële check hebben doorlopen, kijken we tenslotte naar het moment van aanmelden als belangstellende voor het betreffende project. De woning wordt uiteindelijk toegewezen aan degene die als langste staat aangemeld voor die betreffende fase.
6. Uitnodiging gesprek en tekenen overeenkomst
Iedereen die zich heeft ingeschreven, ontvangt van ons woensdag 7 november in de loop van de dag bericht. Alle belangstellenden een bouwnummer toegewezen hebben gekregen worden door verkoopadviseur Robert Henderson van BPD of Greveling Makelaardij gebeld met het goede nieuws. Er wordt dan direct een afspraak ingepland voor een gesprek. Als je een woning toegewezen hebt gekregen, dan zie je dat ook terug in jouw account.
De belangstellenden die niet zijn ingeloot ontvangen een email met daarin het bericht dat ze geen bouwnummer toegewezen hebben gekregen en op de reservelijst geplaatst zijn. Ook dit is terug te zien in je Mijn Eigen Huis account.
Na het adviesgesprek heb je de tijd om alle stukken thuis rustig door te nemen en eventuele vragen aan de verkoopadviseur te stellen. Ga je over tot aankoop? Dan stellen we de overeenkomst op en kun je deze ondertekenen.